HANDLA PÅ TYRESOLANTHANDEL.SE

Beställning

Vi reserverar oss mot slutförsäljning och förbehåller oss rätten att löpande göra produktändringar och förbättringar. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller som på annat sätt medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls. För att handla i vår internetbutik måste du ha fyllt 18 år eller ha målmans godkännande (målsman kan maila godkännandet till kundservice@tyresolanthandel.se).

Konsumentens rätt

Du har som konsument alltid rätt att vända dig direkt till Tyresö Lanthandel för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt samt annan hjälp som berör köp eller beställning. Se mer på www.ko.se. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (”ARN”) rekommendationer.

Priser

Priserna är i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms. Priserna gäller tills vidare. Vid uppenbart felaktigt prissatta varor förbehåller sig Tyresö Lanthandel rätten att annullera ordern.

Betalning

Du kan betala tryggt och säkert med PayPal på internet. Företag kan betala mot faktura.

LEVERANS

Du får dina varor inom 3-5 arbetsdagar efter att vi har tagit emot din beställning. Under högsäsong kan leveransen ta lite längre tid. Alla frakter sker med PostNord.

Varubrev

Då din order beräknas kunna skickas som varubrev kommer det alternativet användas. Paketet skickas i regel dagen efter beställning. Transportörens leveranstid tillkommer.

Distributionskostnad

Fraktpris Varubrev inklusive moms:
1 påse = 65 SEK
2–3 påsar = 80 SEK
4–7 påsar = 100 SEK

Fraktpris MyPack inklusive moms:
8–11 påsar = 185 SEK
12–16 påsar = 270 SEK
17–30 påsar = 285 SEK
Fler än 30 påsar = Fraktfritt

Fraktpris Företagspaket exklusive moms:
8–11 påsar = 180 SEK
12–16 påsar = 210 SEK
17–30 påsar = 260 SEK
Fler än 30 påsar = Fraktfritt

Ej mottagen leverans

Vid ej mottagen leverans/outlöst beställning returneras ditt paket till Tyresö Lanthandel. Tyresö Lanthandel förbehåller sig rätten att debitera dubbla fraktkostnaden för ej mottagen leverans/outlöst beställning.

BETALNING

Vi accepterar kortbetalning med MasterCard och Visa via PayPal – trygg och säker betalning. Du kan även välja att betala via faktura (gäller endast företag). I kassan kan du välja det betalningssätt som passar dig bäst.

ÅNGERRÄTT

Det är ingen ångerrätt vid köp av matvaror.

Lagstadgad reklamationsrätt

Du som konsument har alltid rätt att reklamera ett fel till oss inom 1 år. Fel på artikeln, felleverans eller transportskada ska reklameras inom skälig tid från det att felet upptäcktes. En reklamation som görs inom 1 månad från det att felet upptäckts anses alltid vara gjord inom skälig tid. Det är  köparen som ska påvisa att felet fanns redan vid leveranstillfället. Vi förbehåller oss rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i fall identisk vara ej finns tillgänglig vid tillfället för åtgärd av returnerad vara. Vid reklamation kontakta oss först på kundservice@tyresolanthandel.se

Retur med post

Du står för risken vid en retur till oss. Skicka originalförpackningen väl förpackad i ett tåligt ytteremballage. Sänd returen med Postens MyPack Retur (kundretur) för att få ett inlämningskvitto. Du kan också välja någon av Postens olika förpackningar där portot är inkluderat. Bifoga kassakvitto eller annat giltigt köpbevis och skriv varför du skickar tillbaka varan. Om det är en reklamation, måste typ av fel anges på ett tydligt och bra beskrivet sätt. Skicka returen till Tyresö Lanthandel, Logistikcenter, Hangarvägen 19, 39241 Kalmar. När en vara returneras till oss står du för returfrakten. Vi löser inte ut varor som returneras mot postförskott eller efterkrav.

Återbetalning till dig
som postar retur till oss (gäller ej matvaror)

Återbetalningar görs i första hand till ditt bankkonto, personkonto, plus- eller bankgirokonto. Om du anger ett kontonummer ska det tillhöra de personuppgifter du lämnar i returen. Kontot måste vara helt komplett med eventuellt clearingnummer. Återbetalningen vid godkänd retur ska som huvudregel ske utan onödigt dröjsmål och inom 14 dagar från det att vi mottagit meddelande om att du vill returnera varan. Om vi inte erhållit den returnerade varan eller meddelande om att den skickats inom 14 dagar verkställs inte betalningen förrän vi mottagit varan eller bevis för att den skickats till oss.

Konsumentkontakt

Vid frågor eller synpunkter, kontakta oss via e-post: kundservice@tyresolanthandel.se
Vi reserverar oss för text och bildfel i vår Lanthandel, samt i våra reklamutskick

Force majeure

Vid händelse av force majeure såsom strejk, transportstörningar, import eller exportförbud, sjukdom hos personalen eller andra omständigheter utanför Tyresö Lanthandels kontroll kan det förekomma att Tyresö Lanthandel inte kan uppfylla sina förpliktelser enligt dessa allmänna villkor under den tid då force majeure råder. Om force majeure råder i mer än två månader och Tyresö Lanthandel förpliktelser som en följd därav skjutits upp i mer än 2 månader har du och/eller Tyresö Lanthandels rätt att häva avtalet utan några sanktioner.

Upphovsrätt

Innehållet på den här webbplatsen är upphovsrättsskyddat och tillhör Tyresö Lanthandel.

Varumärke

De kännetecken som finns på webbplatsen tillhör Tyresö Lanthandel. Det är inte tillåtet att använda Tyresö Lanthandels varumärke och kännetecken, varken i pappersform, digitalt eller i annan media.

Övrigt

Informationen på den här webbplatsen kan innehålla tekniska eller typografiska fel. Kontakta gärna Tyresö Lanthandel för att påpeka sådana tekniska eller typografiska fel.

Följ oss på Instagram

Betalning och distrubition

PayPal Visa MasterCard PayPal DHL